De onderneming
The Social Club is een Amsterdams full-service social media bureau met een simpele klantbelofte: social media the way you like it. Geen gedoe, maar goed strategisch en creatief werk met goed merk- of businessresultaat. In de afgelopen jaren heeft dat geresulteerd in langlopende klantrelaties met merken als Eneco, Holland Casino, Accor Hotels, Lenovo en Akzo Nobel, en in een reeks nominaties en awards bij de Effies, SAN Accent, Esprix en The Best Social.
MPG.Group is een internationaal bureaunetwerk met kantoren in Amsterdam, Amstelveen en New York. Vanuit één contactpunt ondersteunen de bureaus merken fullservice bij hun marketing- en communicatie-uitdagingen. Het bureaunetwerk ondersteunt merken om echt en langdurig contact, een hechte connectie, met hun doelgroepen te maken. Met één doel: merken futureproof maken: ‘Connect today. Matter tomorrow.’ Vanuit deze futureproof strategie ontwikkelt MPG.Group, middelenvrij, concepten, content, (live-)events, platformen en nieuwe businessmodellen.
De transactie
David Barens zag dat zijn bureau goed draaide op haar sociale propositie, maar zag aan de andere kant ook dat de vraag van klanten steeds breder content- en datagedreven wordt. DHW Corporate Finance heeft David bijgestaan in het verkooptraject aan MPG.Group. Dit traject liep van waardebepaling tot begeleiding onderhandelingen en due diligence tot beoordeling en fine tuning van alle (juridische) transactiedocumentatie.
Website
De website van The Social Club is www.thesocialclub.amsterdam en die van MPG.Group is www.mpg.group